reklama

Bolesť a utrpenie zlepšujú vaše šťastie.

"Ak prechádzate peklom, nezastavujte." Toto je známa veta Winstona Churchilla. Mnohí ľudia vo svojom živote prežívajú obrovské utrpenie a bolesť. Dokonca až tak veľkú bolesť, že život na tejto zemi prirovnávajú k peklu! Možno vás teraz šokujem, ale ja som šťastný, že máme na zemi utrpenie a bolesť. Pýtate sa prečo? Dozviete sa to práve v tomto krátkom príspevku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Veľa ľudí sa usiluje dosiahnuť vo svojom živote trvalé šťastie. Usilujú sa odísť na miesto, kde nie je utrpenie ani bolesť.

Takéto myšlienky sú však nebezpečné, pretože bez bolesti a utrpenia nie je možný súcit. Aj váš súcit a porozumenie sa môžu zrodiť jedine vtedy, keď sa dostanete do kontaktu s utrpením.

Toto je dôvod, prečo si myslím, že trvalé šťastie je naivná myšlienka.

Jednoducho bez bolesti a utrpenia nedokážeme v sebe vypestovať porozumenie a súcit, ktoré sú základom nášho šťastia!

Ak nemáte vo svojom srdci súcit, nemáte ani žiadne šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto hlbokú myšlienku som našiel v knihe Tu a teraz, objavovanie mágie prítomnej chvíle. Pomohla mi lepšie si uvedomiť, že cieľom nie je dosiahnuť trvalé šťastie.

Nemali by sme sa usilovať pred bolesťou uniknúť.

Naberme skôr odvahu a pozrime sa jej priamo do očí!

Jednoducho potrebujeme sa dostať do kontaktu s utrpením, aby sme nakoniec ocenili svoje vlastné šťastie.

Sám som si odskúšal túto teóriu v praxi. V roku 2009 sa mi kompletne rozpadol môj osobný život. To čo som roky budoval sa mi zo dňa na deň zrútilo, ako domček z karát.

V roku 2009 som si prešiel svojim vlastným peklom. Poslúchol som však Winstona a nezastavil som. Dnes už viem, že aj táto moja bolestivá skúsenosť mi pomohla lepšie si uvedomiť svoje vlastné šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoducho neverím, že je možné prežívať trvalé šťastie.

Raz si hore, raz si dole!

Verím však, že keď lepšie porozumieme svojej vlastnej bolesti, potom lepšie porozumieme aj svojmu vlastnému šťastiu!

František Kozáček

František Kozáček

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Motivačný spíker, tréner a autor unikátneho video tréningu 3KĽÚČEK VÁŠMUŽIVOTU>> Kliknite a pozrite TU Zoznam autorových rubrík:  Motivácia a úspechEmocionálna inteligenciaProkrastináciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu