reklama

Emocionálna inteligencia – nástroj pre váš úspech a šťastie * 3.

Jediný človek s ktorým prežijete celý život a to je 100% istota, že to tak bude..... STE VY SAMI. Je teda fajn poznať toho s kým žijete. Nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vitajte! Dnes opäť pokračujeme v našom mini seriály o emocionálnej inteligencii. V predchádzajúcich častiach ste sa dozvedeli, čo to vlastne je Emocionálna inteligencia. Z čoho sa skladá a aké sú výhody, ak využívate svoju emocionálnu inteligenciu naplno. Ak ste ich nečítali, pozrite si ich skôr ako sa pustíte do tohto dnešného.

Nájdete ich tu: 1. časť2. časť

Dnes sa zameriame na prvú z piatych zložiek emocionálnej inteligencie - SEBAUVEDOMENIE.

Čo myslíte, do akej miery ste si vedomí sami seba?

Môžeme to hneď otestovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by som sa vás spýtal na vaše nedostatky, pravdepodobne mi ich vymenujete kopec. Tie ma ale vôbec nezaujímajú.

Vymenujte teraz nahlas, sami pre seba 3 svoje najsilnejšie stránky.

1............................

2............................

3............................

Máte? Ak som vás zaskočil, nič sa nedeje, iba ste objavili priestor, kde si môžete zlepšiť svoje sebapoznanie.

Keď som začínal s osobným rozvojom, zapísal som v zošite asi 40 strán, kde som si spisoval a objavoval svoje silné stránky, talenty, hodnoty, to čo ma baví a robí šťastným.

Na týchto stranách v zošite som objavoval samého seba. Presne takýmto istým spôsobom môžete spoznať samého sebe aj vy. Pero a papier sú výbornou pomôckou v osobnom rozvoji.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úžasná správa je, že zároveň pri sebapoznávaní objavíte, ak to ešte zatiaľ neviete, že ste úžasný a zvýšite si tak svoju cenu!

Venujte samému sebe dostatok času a budete prekvapený, koľko pozitívnych vecí sa vo vás ukýva.

Sebauvedomenie je schopnosť, presne sa orientovať vo svojom vnútri. Poznať svoje možnosti, schopnosti a hlavne pocity.

Povedal vám už niekto túto vetu: „Dnes sa cítim strašne!"

Čo to ale znamená?

Je v strese, má strach? Prežíva frustráciu, alebo sklamanie?

Ako sa presne cíti?

Pri sebapoznaní je nesmierne dôležitá tiež schopnosť presnejšie rozoznávať svoje pocity a emócie.

Prečo?

Dozviete sa už v ďalšom článku. Sebauvedomenie - pokračovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ vám želám krásny deň a príjemné spoznávanie samého seba. :)

František Kozáček

František Kozáček

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Motivačný spíker, tréner a autor unikátneho video tréningu 3KĽÚČEK VÁŠMUŽIVOTU>> Kliknite a pozrite TU Zoznam autorových rubrík:  Motivácia a úspechEmocionálna inteligenciaProkrastináciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu